donderdag 22 maart 2012

Jackelien

Welkom op mijn blog, mijn naam is Jackelien van der Sleen en ik ontwerp en maak creaties van naaldvilt.
Ik ben moeder van een 14 jarige zoon en getrouwd met Herbert. Ik werk 16 uur in de zorg als aktiviteiten begeleidster, en mijn overige tijd besteed ik aan het ontwerpen en naaldvilten van creaties die uit mijn fantasie ontstaan.
Ik wil jullie op mijn blog op de hoogte houden van dingen uit mijn leven en van het proces van naaldvilten.

Naaldvilten is een techniek waarbij je met een fijne naald prikt in losse wol. Aan de punt van de naald zitten duwhaakjes die de wol in elkaar duwen. De wol die ik gebruik is wonderwol (een grove makkelijk te vormen wolsoort) en merino lontwol (een fijne, langharige, licht glanzende wol). Merinowol is geverfd in de prachtigste kleuren maar wel iets moeilijker te bewerken dan wonderwol.


Bij deze muis op een cupcake (hij heet Neeves)  heb ik gebruik gemaakt van beide wolsoorten. De muis is gemaakt van wonderwol en de cupcake van merino wol.
Ik gebruik ook andere materialen om mijn creaties af te werken. Bijvoorbeeld kraaltjes, plastic bloemen, strikjes, stof, grappige knoopjes etc. etc.

Ik begin met een ruwe schets op papier en voordat ik begin te prikken leg ik de losse wol al een beetje in vorm. Ik zal in mijn volgende bericht foto's en tekst plaatsen en laten zien hoe een creatie tot stand komt.

Ook zal ik gaan vertellen over de workshops die ik geef.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten