zaterdag 26 mei 2012

Jailbird

Afgelopen weekend (zaterdag 19 en zondag 20 mei) was er weer een Holy Stitch in de Blokhuispoort in Leeuwarden.


De blokhuispoort is een oude monumentale gevangenis die (gelukkig) leeg staat. Naomi Klees organiseert in deze gevangenis 2x per jaar een crafty markt. Als standhouder kun je dan een cel huren voor een weekend om daar je eigen winkeltje in te richten.


Dit keer heb ik voor het eerst op de 1e verdieping een cel gehad, samen met nog een aantal deelnemers bevolkten wij de bovenverdieping. tegen over mij stond Famke www.blijmetkleur.wordpress.com, die prachtige vliegengordijnen maakt en als doe het zelf pakket verkoopt.



De 1e verdieping.


Ik moet er niet aan denken dat deze deur achter je op slot gaat en dat je je dagen moet doorbrengen in een ruimte van 3 bij 3 met wel een raam maar daar zit matglas in dus kun je ook nog niet eens naar buiten kijken.


 Zelfs het toilet zit nog in de cel (gelukkig niet te ruiken).

Ik had weer zin in Holy Stitch, ik geniet erg van de gezelligheid en het contact met klanten. Ook zie ik dan mijn vriendin Piety weer en logeer ik bij haar. Samen bedenken we de gekste dingen en steken elkaar aan in onze wilde plannen. We speuren Etsy af en zien dan de leukste dingen die we onmiddelijk moeten aanschaffen want het is allemaal zo leuk en we zien meteen mogelijkheden.
Ik heb lekker verkocht en twee van mijn hondjes hebben een nieuw thuis gevonden.


                                                                      Luna


en Romeo.

Terwijl ik dit zit te schrijven zit ik lekker ik de tuin, het is heerlijk weer de afgelopen dagen. dat mocht ook wel eens want het bleef maar koud. Hopen dat het zo blijft. Ik begin nu ook erg naar onze vakantie te verlangen (duurt alleen nog 8 weken, zucht) we gaan weer naar Engeland. 
Ik ga in mijn vakantie een workshop volgen bij Gretel Parker. Gretel is een naaldvilt kunstenares en maakt prachtige dingen van naaldvilt, het lijkt me geweldig om bij haar een workshop te gaan volgen. Haar website is www.gretelparker.com
Gretel heeft ook in het Engelse magazine Mollie Makes gestaan met een foto workshop van een door haar ontworpen hondje.

1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's van de gevangenis en wat leuk dat je mijn blog ook genoemd hebt! En inderdaad, voor twee dagen is het goed uit te houden in zo'n cel maar voor langere tijd moet het vreselijk zijn. Gelukkig leven wij in vrijheid en kunnen we buiten genieten van de zon.

    groetjes,
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen